Marta Redondo García

Mensaje de error

  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor en require_once() (línea 3161 de /servicios/silos/silo1/nuteco/www/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor en require_once() (línea 127 de /servicios/silos/silo1/nuteco/www/sites/all/modules/ctools/ctools.module).
Profesora Ayudante Doctora

Assistant Professor at the University of Valladolid (Journalism Degree)

Fields of study: Journalism, Communicacion Ethics, Mass Media Structure.

Education and Training: PhD in Journalism (University of Valladolid, 2011) and Doctoral Award. Master´s Degree in Journalism (Autonomous University of Madrid y El País, 1994).

Research: Member of Research Group New Trends in Communication (NUTECO) of the University of Valladolid. She has participated in several research projects, is now a full-time researcher in the project "Political infotainment on television and Internet. Formats, audiences and impact on the Spanish political communication" (INFOPOLTNET) funded by the Ministry of Education. She is author or co-author of twenty scientific papers published in refereed journals such as: Comunicar, Revista Latina de Comunicación Social, Zer, Estudios sobre el Mensaje Periodístico o Historia y Comunicación Social.

Research Interests: Ethics and Deontology in Journalism, Infotainment, Comparative Content Analysis in Media.

Publicaciones

Berrocal, Salomé; Redondo, Marta & Torres, L.M. (2015). La crisis como espectáculo: el infoentretenimiento en las noticias sobre el rescate bancario en la prensa española de referencia. Communication & Society 28(4), 1-16.  
Berrocal, Salomé, Campos-Domínguez, Eva y Redondo, Marta (2014). Prosumidores mediáticos en la comunicación política: el «politainment» en YouTube, Comunicar. Revista Científica de Comunicación y Educación, nº 43.
Berrocal, Salomé, Redondo, Marta, Martín Jiménez, Virginia y Campos-Domínguez, Eva (2014). La presencia del infoentretenimiento en los canales generalistas de la TDT española, Revista Latina de Comunicación Social, nº 69.
Redondo, Marta y Campos-Domínguez, Eva (2014). Implicaciones éticas del infoentretenimiento televisivo, Comunicació. Revista de Recerca i d`Análisi, vol. 32. (En proceso de edición).
Redondo, Marta, Campos-Domínguez, Eva y Berrocal, Salomé (2014). Ética y transparencia en los medios digitales españoles. Un estudio comparado de elpais.com, elmundo.es, diario.es e infolibre.es, en Meso, Koldobika, Pérez Dasilva, Jesús Ángel y Peña Fernández, Simón (Eds). ¿Son las audiencias indicadores de calidad? Actas del VI Congreso Internacional de Ciberperiodismo y Web 2.0, Vizcaya: Universidad del País Vasco. Ver artículo
González Aldea, Patricia, López Vidales, Nereida y Redondo García, Marta (2013). Tendencias de consumo de blogs entre los jóvenes universitarios españoles: radiografía de su blogosfera, Historia y Comunicación Social, vol. 18.