Sesión número 125 del Seminario Iberoamericano de Matemáticas (SIM125)

Lugar: Excepcionalmente se celebrará en el Aula A125 de la Facultad de Ciencias de la Universidad de Valladolid.

Fecha:
 Viernes 22 de marzo de 2024.

Para unirse via Teams:

TEAMS-SIM125

PROGRAMA (GMT+1):

11:00-12:00 Javier Ribón (Universidade Federal Fluminense):

Construction of a basis of Kahler differentials for generic plane branches in an equisingularity class

Let C be a fixed equisingularity class of irreducible germs of complex analytic plane curves. We compute a basis of the $C[[x]]$-module of Kahler differentials for generic Γ ∈ C. Our method is algorithmic.

As an application, we give an alternative proof for a formula of Genzmer, that provides the dimension of the moduli of analytic classes in the equisingularity class of Γ.

This is a joint work with Pedro Fortuny Ayuso.

12:10-13:10  David Senoviila (Universidad de Cantabria):

Bases de Saito para cúspides

Se calculan las bases de Saito para cúspides en términos del semigrupo de valores diferenciales. Se introducen nuevos invariantes analíticos para estos objetos.